reklama

Áno pre Ivetu

Nejako som začal pociťovať potrebu vyjadriť sa k nastávajúcim prezidentským voľbám. Slovensko si bude voliť prezidenta priamo už tretí krát a bolo by fajn, keby si už na tretí krát vybralo dobre. Prečo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Ako už povedal Daniel Lipšic, že si Slovensko po prvý krát nemusí vyberať medzi menším a väčším zlom. Ja si nedovolím tvrdiť, že Gašparovič je zlo, ale že Radičová je dobro. To tak možno beží v rozprávkach, ale v politike ide o niečo iné.

Dovolím si ale tvrdiť, že Gašparovič nie je dobrým prezidentom. Nie som hrdý, že je prezidentom mojej rodnej krajiny.

Minule som sledoval politickú diskusiu, kde sa nejaký koaličný politik (očividne to nebol Mečiar) vyjadril o veľkých zásluhách súčasného prezidenta. No rád by som ich počul!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niečo hovoril o zrušení víz do USA, no neviem, ak by za to nezdvihli ruky kongresmani v americkom Kongrese, tak by nič nebolo. Žeby bol Gašparovič až taký dobrý lobista? Nemyslím si.

Keď som bol predminulé leto vo Francúzsku a spýtali sa ma, že kto je na Slovensku prezidentom, tak nie, že toto meno nikdy nepočuli a o tom, že ho nevedeli ani vysloviť ani nehovorím. Nejako ma to netrápilo, že ho nepoznajú, lebo predsa v západnej Európe má väčšina ľudí mylné predstavy o tej východnej. A okrem toho, že tu už nie je komunizmus nevie nič. Ale zarazilo ma, že poznali prezidenta Česka, to vedeli, kto je Klaus. Teraz nejako neviem, že prečo, respektíve viem, asi to bude tým ako sa v Európe prezentuje (svojím euroskepticizmom), ale hlavné je, že sa prezentuje, ergo nevidím žiadne zásluhy prezidenta Gašparoviča, kvôli ktorým by si zaslúžil znovuzvolenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšie leto som trávil vo Švajčiarsku, kde mi bola opäť položená otázka, kto je u nás prezidentom. Tak tam ma reakcia dosť pobavila: Gašparovič? Er ist halbi-yugo? Oder was? Že či je polovičný yugo, alebo čo? Vraj má také balkánske priezvisko. Ale keďže ten rozhovor prebiehal medzi mnou a emigrovaným Chorvátom, tak to nemalo xenofobický nádych.

O tom, že si prezident Gašparovič urobil neskutočné množstvo hanby svojimi výrokmi sa radšej nejdem ani zmieňovať.

Ale predsa som zvolený do najvyššej štátnej funkcie, tak sa podľa toho správam. Aby som uviedol príklad, tak nášmu starostovi som napísal list, že nič na dedine nerobí len udržuje komunistické styky so súdruhmi z bývalej NDR. Tak mi v zápisnici odkázal, že nech kritizujem, keď ja niečo pre dedinu urobím. No ale ja som sa za starostu nehrabal a neberiem za to peniaze!!! Tak isto keď sa niekto hrabal na post prezidenta, nech si teda plní svoju funkciu zodpovedne a nerobí hanbu vo svete!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a preto si myslím, že Iveta by bola lepším prezidentom, lebo sa vie vyjadrovať a určite by som o nej čítal aj niečo iné ako, že opäť urobila nejaké faux-pas.

Pri voľbe prezidenta vôbec nejde o to, koho je kandidát nominantom, ale čo to je za človeka.

Preto si myslím, že súdny človek volí podľa svojej mienky a nie, že predseda povedal toho, tak ho pôjdem voliť. Všetci tvrdia, že náš prezident je len bábka, že nemá poriadne právomoci, že je len na reprezentáciu krajiny navonok, výborne, tak nech ním je niekto kto to robiť vie. No a o tom, že 20 rokov (celá jedna generácia) po páde komunizmu by sa patrilo, aby bol slovenským prezidentom niekto bez červenej minulosti?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každopádne keby na úradoch či školách visela Ivetkina „podobenka“, tak by som sa na ňu aj pozrel s úctou už len preto, že mi je sympatická, ja som totiž politicky do nej...

Marián Šurjanský

Marián Šurjanský

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu