reklama

Keď aj veselej náture je smutno

Minule som šoféroval otcove auto, lebo moja matka nemá vodičský preukaz, tak som jej robil „taxikára“. Keď sme zastali som zbadal pri radiacej páke dva zložené papieriky, zvedavosť mi nedala, tak som ich po zaparkovaní začal otvárať počujúc hlas mojej mamy, aby som to radšej ani neotváral. Boli to totiž výplatné pásky (neviem ako sa to volá spisovne, ja to poznám pod týmto názvom) mojich rodičov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Mama mi so slzami v očiach hovorí, že má výplatu menšiu ako jej otec dôchodok? Nuž

bodaj by neo-komunisti dnes si už hovoria sociálni demokrati nevyhrávali voľby, keď sú takíto štedrí. No len dokedy.

Pozor, ja síce nijako nezávidím môjmu starému otcovi jeho penziu, lebo si ju zaslúži niečo za svoj život dokázal a je zrobený ako sa len dá. Priemerná penzia je síce o čosi nižšia ako jeho  (aby som to uviedol na správnu mieru, môj starý otec nie je ani ex-policajt ani ex-vojak, je obyčajný lesný ex-robotník), len chcem poukázať na ten nepomer medzi dôchodkami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neviem pochopiť (hoci by som veľmi chcel) prečo majú bývalí vojaci a policajti, tak neuveriteľne nadštandardné dôchodky. Čím si to zaslúžia? Podľa mňa ničím, nijako sa nepričinili o rozvoj národného hospodárstva a napriek tomu berú dôchodky ako keby oni budovali vlasť. A môj otec inak veľký srandista a recesista vraví: „Mali by im ich aj zobrať, lebo neubránili výdobytky socializmu.“ Iný provokatér.

Preto do mňa sto čertov vchádza, keď sa niečo stane vojakovi alebo policajtovi, tak sú toho plné médiá, akí sú oni chudáci, ako sa zranili alebo umreli pri výkone povolania. No a keď sa stane nejaké nešťastie v bani či lese, zmôže sa to na jednu povrchnú reportáž.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem čo dodať, hádam, len Boh žehnaj Ľuda Kaníka a Ivetu Radičovú, ergo tých čo tento chorý stav chceli zmeniť, no ale nepodarilo sa.

Ale je to dobre, tak to má byť, len aby bolo viac takých ľudí, ktorí sú ochotní robiť za smiešne peniaze. Aby mohlo do armády a k bezpečnostným zložkám vstúpiť aj pol národa...

Tak len, že tete Vierke prajem veľa zdaru, nech ju i naďalej nezaujíma čo bude o 15 rokov a nech nie čiastočne ale úplne odstaví svoj mozog a dá vyklonovať a nechá si transplantovať ten Robkov.

Marián Šurjanský

Marián Šurjanský

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu